Az interaktív élő versenybírósági ülést ITT visszanézheted!

A versenybíróság megvizsgálta a beérkezett óvásokat, az első körben történt szabálytalanságokat és a fehér boxkivezető vonal átlépéseket. Összesen 13 esetet vizsgáltunk ki, amelyek az alábbiak.

VERSENY

8:58 – Granasztói Ádám nekiment Füzy Barnának. Ez egy kisebb koccanás volt, amiből probléma nincs is igazán, viszont utána Ádám újból nekiment Barnának, aki emiatt megforgott, valamint Ádám a mellette elhelyezkedő Kiss Balázsnak is nekiment oldalról, mondhatni rajta fordult el az első jobbos kanyarban. Mivel Füzy Barna megforgott, így Granasztói Ádám +3 büntetőpontot és +15 mp időbüntetést kap!

9:03 – Auer Zsolt és Tóth Zoltán összeértek, majd Zoltán megforgott. Külső kamerás nézetből egyértelműen úgy tűnik, hogy mivel Zsolt volt hátul, így ő a hibás. Több kameraállásból, illetve belső nézetekből is megnézve az esetet, viszont nem ilyen egyszerű az eset. Talán az Adminok között ilyen nagy vitát kiváltó baleset még nem is történt a bajnokságban, így különösen nehéz dolga volt a BT-nek. Zsolt a pályán kívülről jött vissza, azonban itt meg kell említeni, hogy az első kanyart szándékosan vette szélesebben, hogy ne menjen neki Zoltánnak, és utólag visszanézve, jól is tette, mert nem lett volna elég helye bevenni Zoltán mellett az első jobbost. Mindezek mellett Zoltánt sem tartjuk hibásnak, amiért szélesebben vette a kanyart (kevésbé hagyva helyet így Zsoltnak), mivel Ő is teljesen azon volt, hogy helyet hagyjon mindenkinek, ez esetben a jobb oldalon lévő pilótáknak. Az első kanyar után Zsolt visszatért a pályára, egyenesen haladt, összeért a két autó, majd Zoltán balesetet szenvedett. Lassítva megnézve a kormánymozdulatokat szembetűnt, hogy Zoltán az ütközés előtti pillanatban egy minimális kormánymozdulattal balra tartott, ami pont elég volt ahhoz, hogy egymáshoz érjen a két autó. Tény, hogy Zsoltnak lett volna még kis helye bal oldalt, de ettől függetlenül egyenesen haladt és nagy valószínűséggel Zoltán balra húzása miatt a baleset akkor is bekövetkezett volna, ha Zsolt teljesen a pálya bal szélén tartózkodik. Annyira közel volt egymáshoz a két autó, hogy a nagy versenyszellem hevében nem sok esély lett volna ezt lereagálni. Tóth Zoltánt sem tartjuk hibásnak, mivel Zsolt holttérben volt. A vélemények megoszlottak az Adminok között, így egy harmadik, független fél döntése segített a döntés meghozatalában. 2v1-es arányban az esetet versenybalesetnek nyilvánítottuk, nincs büntetés!

9:06 – Miután az előző esetnél Tóth Zoltán kiforgott, keresztbe csúszott a pálya szélén, majd visszaérkezett az aszfaltra, ahol Békefy Tamásnak nekiment. Bár Zoltán nem fékezett a füvön csúszás pillanatában, nem tartjuk hibásnak, hisz az autó oldalirányba mozgott, ráadásul füvön, így teljesen mindegy volt, hogy mit csinál, utas volt az autóban. Ráadásul amint visszacsúszott az aszfaltra, rátaposott a fékre, csak sajnos már nem tudott annyira lelassulni, hogy ne menjen neki Tamásnak. Zoltánt azért külön dicséret illeti, hogy miután visszacsúszott a pályára, teljesen lefékezte az autót, megállt, és addig nem mozdult, amíg a mezőny el nem ment mellette. Nincs büntetés!

9:08 – Kiss Balázs nekiment Csobolya Tibornak, aki ezáltal kicsúszott és beindítva a dominó effektust, többen is összeütköztek. Az eset a fentebb említett 9:03-as és 9:06-os eset miatt alakult ki, amikor Tibor hirtelen lefékezte az autót, látva, hogy Tóth Zoltán a pálya közepén áll megforogva. Itt meg kell említenünk, hogy Tibor helyesen járt el, teljesen megfelelően lefékezte az autót, így el is tudta volna kerülni a balesetet, ha Balázs nem megy neki hátulról. Balázs autóját megnézve látszott, hogy Ő is fékezett, próbálta megfelelő óvatossággal megközelíteni a kanyart, azonban annyira az előtte lévő autókra koncentrált, hogy nem vette észre a pályán keresztbe álló Zoltánt, így nem fékezett olyan mértékben, mint Tibor. Sajnos nehéz ilyen esetben jó döntést hozni. Az előző versenyek hasonló szituációira adott döntésekből kiindulva Balázsnak jobban le kellett volna fékeznie az autót, így Kiss Balázs +3 büntetőpontot és +15 mp időbüntetést kap! Hozzátesszük, hogy a következő szezonra kisebb módosításokat hajtunk végre a hasonló dominó effektus miatt bekövetkező balesetek ítélethozatalával kapcsolatosan, ugyanis a bajnokság végéhez közeledve látjuk, hogy a verseny hevében az efféle eseteket elkerülni nagyon nehéz.

9:17 – Csobolya Tibor, miután megforgott, a füvön keresztül elég ijesztően, nagy sebességgel tartott a pálya felé. Bár nem lett belőle baleset és Tibor a pálya szélére tért vissza, Pető József (aki a pályán haladt) belső kamerájából elég félelmetes akció volt. Amennyiben hasonló szituáció történik és az illető kicsúszik, ne kezdjen el a füvön keresztbe gázt adva végigmenni a pálya szélén, mert nem biztos, hogy meg fog tudni állni a pályára való visszajövetelkor. 

9:40 – Fodor András nem tudta bevenni a balos kanyart, fékezés nélkül a pályáról lesodródott a fűre, majd ott próbált korrigálni, kisebb-nagyobb gázadásokkal és fékezésekkel végighaladt a füves részen, majd keresztben becsatlakozott a pályára. Csak a szerencsének köszönhető, hogy baleset nem lett belőle, nagyon veszélyes manőver volt, így Fodor András +1 büntetőpontot kap!

10:18 – Csobolya Tibor és Fodor András összeértek, majd Tibor megforgott. Tibor jóval Fodor András mögött helyezkedett el, amikor a kanyarban megérkezett. Fodor András nem hibázott, Tibor megforgott, nincs büntetés!

12:09 – G. Nagy Ádám nekiment, majd kilökte Tamás Norbertet. Ádámot megkérdezve sajnos lagg problémái voltak, de ez nem mentesíti az alól, hogy hibázott és kilökte Norbertet. G. Nagy Ádám +2 büntetőpontot és +10 mp időbüntetést kap!

18:00 – Tóth Zoltán egy rövid féktávnak köszönhetően nekiment, majd kilökte Békefy Tamást. Tóth Zoltán +2 büntetőpontot és +10 mp időbüntetést kap!

44:47 – Tamás Norbert nekiment Gembiczki Dánielnek, aki ezáltal kiforgott. Norbert jóval hátrébb volt, mint Dániel, azonban nagy volt a tempókülönbség a két pilóta között, ami miatt  az enyhe jobbos kanyarban Norbert megérkezett Dánielre. Norbertet a rázókő megdobta és nekiütközött Dánielnek. Tamás Norbert +2 büntetőpontot és +10 mp időbüntetést kap!

45:40 – Csobolya Tibor és Fodor András összeütköztek, baleset nem lett belőle. Az interaktív BT ülésen, a videóban végül arra a következtetésre jutottunk, hogy Tibor hibázott, arrébb tessékelte Andrást és 1 büntetőpont a “jutalma”. Az adás után, valamint másnap újra megnéztük az esetet. Tibor és András már kanyarokkal előtte egymást mellett autóztak, nagyokat csatáztak, hagytak helyet egymásnak. Az említett pillanatnál Tibor szélesebben vette a kanyart, helyet hagyva ezzel Andrásnak, majd még jobban lelassítva az esetet látszott, hogy Tibor kormánya kiegyenesedett, amint visszaért teljes autóval a pályára. Bár minimális helye volt még bal oldalt, mondhatni egyenesen haladt a pályán. András kicsit szélesebben vette azt a kanyart, mint az előzőeket, de nem rántotta balra az autót, nem húzta rá Tiborra. Baleset nem történt, de az előzőeket figyelembe véve, a videóban elhangzottakat felülbírálva, versenybaleset gyanús lenne az eset, nincs büntetés, megoldották!

45:45 – Csobolya Tibor és Fodor András összeütköztek. Tibor már András mellett volt a kanyar előtt, így joga volt ott lenni, amikor András készülve a balos kanyar bevételére, balra rántotta a kormányt, nekiment Tibornak. Az interaktív BT ülésen, a videóban végül arra a következtetésre jutottunk, hogy András hibázott, kilökte Tibort és 2 büntetőpont, valamint +10 mp a “jutalma”, mivel Tibor pozíciót vesztett. Az adás után, valamint másnap újra megnéztük az esetet. Tibor nem vesztett pozíciót, András saját magát büntette meg, ki is forgott. Amennyiben az előző 10:18-as esetre Tibor nem kapott büntetést, úgy  Fodor Andrásnak sem lenne jogos, ha erre büntetést adnánk, hisz András forgott ki, saját magát büntette!

51:40 – Granasztói Ádám és Simon Péter összeértek az egyenesben, majd mindketten kiforogtak. Ádám egyértelműen ráhúzta az autót Péterre, így Granasztói Ádám +2 büntetőpontot és +10 mp időbüntetést kap!