2019. január 13-án folytatódott az Aston Martin bajnokságunk. Az 1 hónapos téli szünet után újult erővel vághattak neki a pilóták a nagy csatáknak. Technikai gondok miatt az NXTV sajnos nem közvetítette élőben a versenyt. Ezúttal Belgiumba, a Spa-Francorchamps pályára látogatott el a mezőny. Több új pilótát is köszönthettünk a versenyhétvégén, név szerint Csépány Lászlót, Tóth Tamást és Eszenyi Andrást. A ligába ezen kívül még egy újonc, Prikkel Gergő is csatlakozott, aki sajnos nem tudott részt venni a futamon. A bajnokság végéhez közeledve szemmel láthatóan alábbhagyott az érdeklődés, azonban még így is szép számmal, 15-en gyűltek össze a versenyen.

A 15 perces időmérő edzés nagyon szorosra sikeredett, a pilóták hozták a formájukat. Az első helyet Bracsók Jánosnak sikerült megszereznie 2:13.738-as idővel. Jánoson volt súlybüntetés, de még így sem tudták megelőzni, azonban nem sokkal maradt le tőle az újonc, Eszenyi András, akinek 2:13.863-as időt sikerült autóznia. Meglepően és örömmel tapasztaltuk, hogy talán van rá esély, hogy Bracsók Jánost letaszítsák a trónról. Az már csak hab a tortán, hogy ezt pont egy újoncnak sikerülhet elérnie. A 3. helyet Kucsár Krisztián szerezte meg 2:14.194-es idővel, még Ő sem maradt le nagyon az élmezőnytől. Molnár Attila a 4. helyen állt rajthoz, neki nagyobb volt a lemaradása Bracsók Jánoshoz képest, pontosan 0,888 mp. Molnár Attilát, Auer Zsolt követte az 5. helyen, míg a további sorrend: Dobsa Richárd, G. Nagy Ádám, Kovács Richárd, Csépány László, Ducsai Norbert, Burián Dániel, Csobolya Tibor, Kovácsfi Norbert, Molnár Attila70 és végül Tóth Tamás. Igaz, hogy csak 15 pilóta állt rajthoz, azonban az időmérő edzésen elért eredményekből kiindulva, izgalmas futamnak néztünk elébe.

És most lássuk a versenyt. A rajtot a pilóták jól kapták el. Bracsók János meg tudta tartani a pozícióját és elsőként fordulhatott el az első jobbos kanyarban. Őt szorosan követte Eszenyi András, aki láthatólag nem akart lemaradni, és elszántan tartotta is János tempóját. A 3. helyről rajtoló Kucsár Krisztián beragadt a rajtnál, így a mezőny nagy része könnyedén elment mellette. Kihasználva Krisztián hibáját, Molnár Attila feljött a 3. helyre. A rajtnál egy kisebb incidenst leszámítva szépen eljöttek a versenyzők. Ducsai Norbert figyelmetlenségéből adódóan összeakadt Kovács Richárddal, amelynek következtében az újonc Csépány László és Dobsa Richárd is balesetet szenvedett. Sajnos László így nem tudta megmutatni, hogy milyen versenyző is valójában, ugyanis visszajött a pályára, de pár kör elteltével Tóth Tamás ütötte ki, így kénytelen volt feladni a versenyt. Reméljük legközelebb több szerencséje lesz. Dobsa Richárd a koccanás ellenére 4. helyen tudott elfordulni, így már a futam elején 2 helyet javított. A rajt utáni első körökben szorosan együtt volt a mezőny, nagy csatákat láthattunk. Később lenyugodtak a kedélyek, beálltak a pilóták egymás mögé, várva arra, valaki hátha hibázik az 50 perc alatt.

A verseny elején megtörtént az, amire nagyon kicsi esély volt: Bracsók János boxáthajtásos büntetést kapott, aminek következtében megelőzték és Eszenyi András átvette az első helyet, majd pozícióját tartotta is a futam végéig, így Ő nyerte meg a Belga Nagydíjat. 2. helyen Bracsók János, míg a 3. helyen Molnár Attila futott be. További befutók: Dobsa Richárd, Kucsár Krisztián, Auer Zsolt, G. Nagy Ádám, Kovács Richárd, Burián Dániel, Csobolya Tibor, Molnár Attila70, Kovácsfi Norbert, Ducsai Norbert, Tóth Tamás és végül Csépány László, aki kiesett.
Összességében kevés létszámú, de izgalmas versenyen vagyunk túl. Bracsók János tetemes előnyt kezd kiépíteni a pontversenyben, azonban még behozható a különbség. Köszönjük szépen a pilótáknak a részvételt és a fair küzdelmeket, csak így tovább. Reméljük az NXTV technikai gondjai megoldódnak a következő futamra, és az Olasz Nagydíjat már élőben tudják közvetíteni. A versenyzőknek jó tesztelést kívánunk, találkozunk 2019. január 27-én Imolában.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?