2018. augusztus 12-én újból elrajtolt a TCR 2017 bajnokság mezőnye, a helyszín ezúttal Spa-Francorchamps volt. 20 versenyző adta le a nevezését a futamra, ebből 19 meg is jelent, így nagy volt a létszám. Egyedül Szőke Péter nem jelent meg, annak ellenére, hogy nevezett a versenyhétvégére.

Az időmérő edzés a papírforma szerint alakult és Bracsók János szerezte meg az első helyet 2:23.633-as időt autózva. Mögötte a második helyen Molnár Attila végzett 2:24.469-es idővel, aki majdnem 1 mp-el maradt el Bracsók Jánostól. Molnár Attila után már jóval kigyensúlyozottabb és szorosabb volt a mezőny, a harmadik helyet Auer Zsolt bérelte ki 2:24.565-ös idővel. Nagyon szoros volt a mezőny, pár tized másodperc döntött a helyezésekről. A 2. és 6. pilóta között is kevesebb mint 1 mp. volt a különbség. Az újonc Juhász Krisztiánnak a 4. helyet, míg a beugró Zolcsák Tamásnak az 5. helyet sikerült megszereznie. További rajtsorrend: Kovács Richárd, Fiatal Zoltán, Langbein Bertalan, Forgács Péter, G. Nagy Ádám, Burián Dániel, Vörös Csaba, Baranyi Rudolf, Bartha Márk, Juhász Tibor, Eke Péter, Molnár Attila70, Kovácsfi Norbert és végül Beri Krisztián.

Az 1. verseny rajtjánál egy-két kisebb kontaktot leszámítva semmi nagyobb dolog nem történt, a pilóták szépen eljöttek az első jobbos kanyarban. Talán kijelenthetjük, hogy a Sim Racing Company történetében az egyik legszebb és legbalesetmentesebb rajtot láthattuk. Ahogy az várható volt, Bracsók János tisztán és hibátlanul kapta el a rajtot, ő fordult elsőnek a rajt utáni kanyarban. Őt követte Molnár Attila, majd Juhász Krisztián megelőzte Auer Zsoltot és ezzel a rajt után egyből a 3. helyen találta magát. Habár igaz, hogy Krisztián feljött a 3. helyre, azonban a versenybírásóg vizsgálja az esetet, ugyanis nem egészen tiszta előzés volt, amit bemutatott a rajt után Zsolttal szemben. A célegyenes utáni első jobbosban csak úgy sikerült Krisztiánnak megelőznie Zsoltot, hogy beszúrt mellé és meg is lökte, lehetetlen helyen próbált előzni. Juhász Krisztiánnak a fair play-t szem előtt tartva vissza kellett volna engednie Auer Zsoltot az őt megillető 3. helyre, azonban sajnos Zsolt az Eua Rouge-ban elvesztette a Hondája felett az irányítást és kicsúszott. Az Eau Rouge sok versenyzőnek megnehezítette a dolgát, és általában itt is történtek a balesetek: Bartha Márk megpöckölte Langbein Bertalan Subarujának hátulját, aki ezek után már nem tudta a pályán tartani az autóját, és kiforgott. Ez a baleset láncreakciót indított el, ugyanis az ütközés hatására Bartha Márk lelassult, emiatt Vörös Csaba nekiütközött, majd folytatódott a sor, és Vörös Csabát Baranyi Rudolf találta el. A sor végén is kialakult kisebb konfliktus Kovácsfi Norbert és Beri Krisztián között, amikor Krisztián a mellé érkező Norbertre húzta az autót, kilökve ezzel Őt. A visszajátszásból ítélve Krisztián nem látta Norbit, azonban sajnos ez nem mentség, figyelni kell a másikra. A versenybíróság több esetet is vizsgál, a héten megszületik a döntés. Míg a középső és hátsó traktusban lévő versenyzők ennyire el voltak foglalva egymással, a mezőny eleje sem unatkozott, ugyanis Molnár Attila megelőzte Bracsók Jánost és hihetetlen módon több körön keresztül tartani is tudta az első helyét, amíg be nem következett a baleset: Sajnos a srácok a több körön keresztül tartó csiki-csukit nem bírták idegekkel és elég volt egyetlen egy kisebb hiba, megforgatták egymást, így visszaestek az 5., 6. helyre. Bracsók Jánost ezúttal talán sikerült megizzasztani és a futam végén a dobogóra sem álhatott fel. A TOP 10 befutók a következők: Juhász Krisztián, Zolcsák Tamás, Kovács Richárd, Molnár Attila, Bracsók János, Auer Zsolt, Fiatal Zoltán, Burián Dániel, Forgács Péter és Kovácsfi Norbert.

A 2. versenyen még több izgalomra lehetett számítani, ugyanis a nagy létszámra való tekintettel az első 10 pilóta fordított rajtsorrendben indult. A 2. futam rajtja még szebb és hibátlanabb volt, mint az első, ugyanis semmilyen probléma és koccanás nem volt, a pilóták hibátlanul eljöttek. Sajnos azonban az Eau Rouge itt is „áldozatokat” követelt: Burián Dániel és Fiatal Zoltán értek össze, majd mind a ketten kis is pörögtek a pályáról. A versenybíróság ezt az esetet is vizsgálja. Burián Dániel az ideális ívről próbálta rátenni az Eau Rouge-ra az autóját, azonban rosszul mérte fel a tőle balra lévő Zoli autójának távolságát, így Zoli már nem tudott időben fékezni és egymásnak mentek. Elég volt csak egy kis pöccintés és már mind a ketten forogtak is. Sajnos az incidensbe Forgács Péter Subaruja is belekeveredett, így ő sem tudta elkerülni a balesetet. A mezőny eleje szerencsésen kimaradt a hátsú traktusban lévő buliból, így Kovácsfi Norbert vígan tudott autózni az első helyen. Őt követte Molnár Attila és Auer Zsolt. Az elején Juhász Krisztián is nagy csatákat vívott, de végül Bracsók János és Kovács Richárd is megelőzte. Az érdekesség az volt, hogy vajon a nyomás alatt lévő Kovácsfi Norbert meddig tudja tartani az első helyét a nála gyorsabb, Molnár Attila és Auer Zsolttal szemben. Az első hely részéről az 5. percig tartott, amikor Attila és Zsolt is könnyedén megelőzte. Norbert még ezek után sem tudott fellélegezni, mert Auer Zsolt alighogy elment mellette, máris ott volt mögötte a bajnokság élén álló Bracsók János. Nem kellett sok idő Bracsóknak, szépen el is ment Kovácsfi Norbert mellett. A mezőny hátuljában még Zolcsák Tamás és Burián Dániel vívott nagy csatákat, két sérült autóval. Auer Zsoltnak végül sikerült megelőznie Molnár Attilát, így Ő hozta be a Hondát az első helyen. A 2. helyen Molnár Attila, míg a 3. helyen Bracsók János végzett. További TOP 10 befutók: Juhász Krisztián, Kovács Richárd, G. Nagy Ádám, Kovácsfi Norbert, Langbein Bertalan, Vörös Csaba és Juhász Tibor.

Összességében egy nagyon katarktikus, élménydús és sajnos balesetekkel teli versenyhétvégén vagyunk túl. A rajtnál szépen eljött a mezőny, azonban az Eau Rouge megtréfált több pilótát is, amely balesetekbe torkollott. A versenybírósági döntések hamarosan, a héten várhatóak. Augusztus 26-án találkozunk Spanyolországban, Jerezben, addig is további jó teszteket kívánunk.