2018. október 14-én a Sim Racing Company útjára indította az Aston Martin GTE 2018 bajnokságot. Első állomás a Francia, Paul Ricard pálya volt, amelyre 21 pilót adta le a nevezését. Az összes regisztrált pilóta megjelent a versenyhétvégén, így semmilyen fennakadás nem volt.

Az időmérő edzést a versenykiírásnak megfelelően 19:45-kor kezdték meg a versenyzők. A TCR bajnoka, Bracsók János szokásához híven odapírított, és megmutatta, mire is képes a G-Racing Team autójával. Az első rajtkockát Bracsók János szerezte meg 1:59.414- es idővel. Őt követte Híves Zoltán, aki mindössze csak 6 tizeddel volt lemaradva. Ez meglepően erős kezdés Zolitól, ugyanis a TCR-ben nem volt olyan pilóta, aki ennyire meg tudta volna közelíteni Jánost. Híves Zoltánt követte Gál Miklós, aki Zolitól 1 tizeddel volt lemaradva. A 4. helyet Kucsár Krisztiánnak, míg az 5. helyet Molnár Attilának sikerült megszereznie. További sorrend: Csiha Sándor, Auer Zsolt, G. Nagy Ádám, Zolcsák Tamás, Ducsai Norbert, Forgács Péter, Fiatal Zoltán, Vörös Csaba, Burián Dániel, Sebők János, Baranyi Rudolf, Bartha Márk, Csobolya Tibor, Deák Tamás, Kovácsfi Norbert és végül Beri Krisztián. Az időeredményekből ítélve, jó futamnak néztünk elébe, ugyanis sok hasonló képességű pilóta van a bajnokságban.

Az élő versenyhétvégét az NXTV közvetítette, ezúton is köszönjük nekik. Miután minden pilóta felállt a rajtrácsra, kigyulladtak, majd kialudtak a piros lámpák és kezdetét vette az 50 perces verseny. Bracsók János szokásához híven jól kapta el a rajtot, azonban Híves Zoltán is résen volt, és nem hagyta, hogy János leszakadjon. Gál Mikós kicsit beragadt a rajtnál, ezáltal többen is elmentek mellette és pozíciót vesztett. A rajt utáni mindent eldöntő első balos-jobbos kanyarban nem voltak vészesen nagy hibák, a mezőny többsége szépen eljött és mindenki próbált figyelni a versenyzőtársára. Vörös Csaba sajnos figyelmetlen volt, így az első balos kanyar után nekiment Burián Dániel autójának, aki ezáltal már csak utas volt a pördülő autóban és keresztbe állt a pályán. A másik koccanás Csiha Sándor és Auer Zsolt között következett be, amikor a rajt utáni első jobbos kanyarban Sándor nem vette elég szűken az ívet és nekiment Auer Zsoltnak. Zsolt megúszta a balesetet, azonban a BoxedHorsePower pilótája, Csiha Sándor megforgott, keresztbe állt a pályán, és sajnos többen nekimentek. Leszámítva ezt a két, figyelmetlenségből adódó balesetet, a mezőny szépen eljött a rajt utáni első kanyarokban, és pár kör elteltével állandósulni látszott a sorrend, egymás mögött szépen autóztak a versenyzők, hátha valaki hibázik. Nehéz 50 perc várt a pilótákra, ugyanis nagy szerepe volt a box taktikának is a versenyen, a kétszeres gumikopásnak köszönhetően. Többen végigcsinálták 1 kiállással a futamot, de valaki biztosra ment, és kétszer is kiállt a boxba kereket cserélni. Itt meg kell említenünk Bartha Márkot, aki sajnos a boxból rajtolt, mert a program nem tette ki a rajtrácsra. Ezek után Márknak nem volt könnyű dolga, hogy felhozza a Bartha Motorsport csapatot az élmezőnybe. Sajnos sok helyet nem is sikerült javítania, 18. lett a versenyen. Visszatérve a rajt utáni pillanatokra, a mezőny szépen haladt és körözgettek egymás mögött a pilóták várva, hogy kinek mikor kopik el a gumija. Hiába a hosszú, 50 perces időtartamnak, a versenyen nem unatkoztunk, sok előzésben és csatában volt részünk. A hátsó traktusban Burián Dániel, Baranyi Rudolf, Sebők János és Csiha Sándor csatáztak nagyokat, egyikük sem akarta feladni a pozícióját és ezt szabályos keretek között szépen tudták is kivitelezni. A 27. percben a két csapattárs, Gál Miklós és G. Nagy Ádám összekoccantak, ezáltal Miklós megforgott. A verseny egyik legpechesebb versenyzője Auer Zsolt volt, aki önhibájából kívül bepattant a boxba, ugyanis Vörös Csaba belökte. Így Zsolt nem tudott mit csinálni, kénytelen volt végigmenni a boxutcán, elvesztve ezzel minimum 20 másodpercet. Bracsók János körről körre növelte előnyét az Őt követő, Híves Zoltánnal szemben, viszont Zolinak egészen jó tempója volt, így nem maradt le túlságosan. A hivatalos sorrend a következő: Bracsók János, Híves Zoltán, Molnár Attila, Kucsár Krisztián, Gál Miklós, Fiatal Zoltán, Zolcsák Tamás, Auer Zsolt, Forgács Péter, Burián Dániel, Csiha Sándor, Vörös Csaba, G. Nagy Ádám, Sebők János, Deák Tamás, Kovácsfi Norbert, Csobolya Tibor, Bartha Márk, Beri Krisztián, Ducsai Norbert, valamint Baranyi Rudolf.

Összességében egy jó, izgalmas versenyen vagyunk túl, rajtbaleset szerencsére nem volt, figyeltek egymásra a pilóták, és az apróbb koccanásokat leszámítva szépen versenyzett mindenki. A következő verseny Belgiumban, a Zolder pályán lesz megrendezve. Kíváncsian várjuk az eredményeket, ugyanis a súlybüntetések felboríthatják az erőviszonyokat. Mindenkinek jó tesztelést, találkozunk 2018. november 4-én.