Kovács Richárd

Üdvözöllek itt az interjú szobában téged is Richárd, idén először! Misanoban nagyszerű győzelmet ünnepelhettél, hiszen pole pozíció, futamon futott leggyorsabb kör és győzelem. 100 százalékos teljesítményt nyújtottál. Mi a volt a kulcs ehhez a győzelemhez?

Üdvözlök én is mindenkit és köszönöm a megtiszteltetést! Nagyon meglepő volt a misano-i hétvége számomra, hogy ilyen jól sikerült. A hotlaps eredményei alapján láttam, hogy elég jó a tempóm és éreztem, hogy ez elég stabil is, de valami mindig közbe szokott jönni. Sikerült nagyon jól eltalálni a beállításokat és jó lett a kocsi. Szerencsém volt továbbá, mert súly nélkül vághattam neki a futamnak. Nem tudok kiemelni egy dolgot, de összeállt a dolog.

A futam során egyszer sem remegett meg a kezed. Mennyit teszteltél Misanora? Te miket szoktál első alkalommal állítani az autón?

Még szerver átállása után mentem pár kört, de akkor nem találtam a ritmust, pihentettem a dolgot, majd a futam előtti héten egyre többször ültem oda a géphez, hogy kezdjek valamit a köreimmel, mert többet vártam magamtól. A setuppolás azért még midig a tanulós fázisban van nálam, de természetesen guminyomással és dőlésekkel szoktam foglalkozni először, aztán szép sorban minden mást végignézegetek, hogy mi segíthetne még.

Ott loholsz szorosan Morvai nyakában. Szerinted kettőtök között fog eldőlni ez a csata a bajnoki címért, vagy mások is beleszólhatnak ebbe a csatába?

Szerintem még korai erről beszélni, szeretnék idén felérni a csúcsra, de ebbe szerintem még sokaknak lehet beleszólása. Szeretném, ha izgalmas szezonunk lenne a továbbiakban is, és nyílt lenne a cím sorsa. Ha izgalmas és jó csaták lesznek a következő versenyeken is, akkor eredménytől függetlenül boldog leszek. Sok munka kellene hozzá, hogy Morvai Norbit megfogjam, de megígérhetem neki, hogy nem fogom megkönnyíteni a dolgát, de még jó páran vagyunk szerintem ezzel így és mindenki futamról futamra sokat gyorsul, szóval tartani kell a lépést.

A Nürburgringen nem úgy sikerült számodra a futam, ahogy eltervezted. Ugyanakkor plusz súlyt is hoztál magaddal. Mennyire játszott ez szerepet a teljesítményedben?

Nehéz volt sajnos a plusz kilókkal. Nehezen találtam az autóval is az összhangot, illetve a felkészülést is több dolog zavarta. Bízom benne, hogy ez csak egy negatív pont volt és a következő futam már jobban fog menni. Sok dolog jött össze erre a futamra, de bizakodom.

A Nürburgringi eredménnyel többen is megelőznek majd, így kevesebb súlyod lesz. Mit gondolsz sikerül javítanod Mugellon?

Nem szeretek túl nagy nyomás helyezni magamra, szóval nem úgy gondolok rá, hogy most megint meg kell mutatnom, de jó lenne megint egy erős pontszerzést összehozni. Meglátjuk, hogy állnak majd akkor a csillagok, rajta leszek.

Milyen a viszonyod a csapattársaiddal? Hiszed, hogy csapatban is ott lehettek legelöl?

Nem mindig tudunk sokat beszélgetni, de szerintem jól megvagyunk. Két erős versenyző a csapattársam és segítjük egymást ahol tudjuk. Örülök, hogy ilyen jó teljesítményt nyújtanak. Különösen Laci fejlődött rengeteget, persze nem is kérdéses, mert rengeteg munkát tolt bele, Zsoltot pedig nem kell bemutatni senkinek. Jó lenne ha kifizetődő lenne a munka és ha egyéniben nem is biztos, de csapatban szeretném, ha elhoznánk a címet. Ehhez el kell mennie a fekete felhőnek felőlünk és egy kicsit több szerencsével, illetve tisztább futamokkal sikerülhet.

Kit vagy kiket tartasz jelenleg a legnagyobb ellenfele(i)dnek ebben a szezonban?

Ismételni tudom csak magam, mert elég nyílt a bajnokság még, és a súlyok jól meg tudják kavarni a dolgokat. Nem szeretnék és nem is tudok nevesíteni, nyolc pilóta szerintem legalább van, aki odaérhet a végén, úgyhogy mindenkinek a legjobbat kell nyújtania, de ezt szeretjük látni, mint néző, versenyző vagy akár a szervezők is. A mezőny egyre erősebb és elég népes is, úgyhogy minden adott az izgalmas folytatáshoz.

Köszönöm az interjút. Sok sikert legközelebbi futamon.

Én is köszönöm. Sok sikert mindenkinek!

Morvai Norbert

Üdvözöllek itt az interjú szobában! Az első győzelmed után, remekül folytatódik számodra a bajnokság, hiszen Misanoban is sikerült elcsípned egy dobogós helyezést. Milyen volt számodra a misano-i versenyhétvége?

Szia! Igen, mondhatni a vártnál jóval jobban sikerült számomra a misano-i futam. A verseny előtt a prequal-on már egyértelműen látszott, hogy a súlybüntetésemmel itt a győzelemre nem nagyon van esély, még a top 5 is necces. Ezzel a tudattal vágtam neki. A kvalit sajnos most sem sikerült teljesen kimaxolni, csak a 8. helyet szereztem meg. Mivel tudtam, hogy ezzel az autóval a szokásosnál nagyobb aero loss miatt alapból is nehéz előzni, plusz a tömörülésben is valószínűleg időt fogok veszteni, így azt a taktikát választottam, hogy rendesen megtankoltam az autót, és a futam végére terveztem egy rövid, friss gumis etapot. Ez ki is fizetődött. Az elején a nehéz autóval is tudtam viszonylag jó, konstans tempót autózni, a vége felé pedig a rövid kiállás miatt sikerült átugrani pár autót a pályán. Közben pedig többen is hibáztak előttem, így a futam végére sikerült “megörökölnöm” a 3. helyet. Örültem neki, nem számítottam rá, hogy ennyire elöl tudok majd végezni. 🙂

A plusz súly mennyire játszott szerepet ebben az eredményben?

Elég jelentősen. A 70 kg ami nekem jutott, jó 1-1.2 másodpercet jelent körönként, és ez azért rendesen meg tudja borítani az erőviszonyokat. De igazából nincs vele bajom, így legalább izgalmasak, változatosak a versenyek.

Meggyőző előnnyel vezeted a bajnokságot jelenleg K. Richárd előtt. Hogy véled, sikerül ezeket a jó eredményeket elmenteni az elkövetkezendő futamokra is?

Mindenképpen. Számomra csak a győzelem létezik, meg az, hogy kihozzam magamból a maximumot, így a következő futamokon is ezekre fogok törekedni.

Misano után jött Nürburgring. Ott nem sikerült dobogóra állnod, ám így is menteni tudtad a menthetőt, hiszen az első körben egészen hátra estél. A 6. helyen fejezted be a futamot, ami több mint jó ahhoz képest, hogy 70 kg-t cipelsz a hátadon. Mennyire volt nehezebb ez a futam, mint a misano-i?

Igen, ezt a futamot össze sem lehet hasonlítani az előző kettővel. A rajt után a 4-es kanyarban külső íven voltam, rengeteg helyet hagytam magam mellett belül, de sajnos így is kaptam egy ütést, és hirtelen szemben találtam magam a komplett mezőnnyel. Sajnos csak az utolsó helyen sikerült visszatérnem a versenybe, így nem maradt más dolgom, mint fújni egy nagyot, és full attack módba kapcsolni. 🙂 Onnantól elég mozgalmas, és izgalmas volt a futam. Rengeteget csatáztam és előztem a futam első felében. Mindenki fair volt, és így egész gyorsan sikerült javítani a pozíciómon. A taktika hasonló volt, mint Misano-ban, sok benzin, rövid kiállás, és ez ismét bejött, megint sikerült több autót is átugrani. A kiállás után még összejött egy elég szoros 3-as csata Molnár Attilával és Fehér Rolanddal, ami majdnem egészen a befutóig tartott. 6. hely lett a vége nekem.

Több emberrel is csatáztál a futam során. Melyik volt számodra a legélvezetesebb csata?

Mindenképpen a Molnár Attilával és Fehér Rolanddal folytatott 3-as csatát tudnám kiemelni. A boxkiállásom után keveredtem mögéjük. Roland később az egyik körben hibázott egyet, így be tudtam ékelődni kettejük közé, onnantól minden erőmmel azon voltam, hogy Attilát is megelőzzem, mielőtt Roland újra támadni tud. Minimálisan gyorsabbnak éreztem magam Attilánál, leginkább a kigyorsításokon éreztem jobbnak magam, de sajnos a nagy súlyom ezt gyorsan kompenzálta, így kevés hely maradt a pályán, ahol igazán támadni tudtam, ezeket a helyeket pedig Attila szépen levédte. A végére Attila el is lépett tőlem kicsit, Roland pedig újra utolért, úgyhogy védekeznem kellett. Kemény, fair csata volt a végéig.

Az utolsó kanyar előtti sikánban történt közted és Fehér Roland között egy nézeteltérés. Mit gondolsz ki volt a hibás, vagy esetleg versenybalesetnek minősítenéd?

Igen, sajnos nem lett szép vége az amúgy addig izgalmas kis csatánknak. Bár én nem vesztettem vele lényegében semmit, én is elég szépet káromkodtam amikor megtörtént a kontakt, és Roland kiforgott. De Roland nagyon fair volt, a verseny után egyből mindketten visszanéztük az esetet, és megbeszéltük, hogy mindketten versenybalesetnek gondoljuk a dolgot. Tipikusan a “Two into one won’t go” esete volt. Kár érte. 🙁

Mik a tervek a jövőre? Nyomni, ami a csövön kifér?

Pontosan, ahogy mondod. Én csak ezt az egy módszert ismerem. 🙂

Köszönöm az interjút. Sok sikert legközelebbi futamon.

Köszönöm.

Szőke Péter

Üdvözöllek Péter! Misanoban megszerezted magadnak és csapatodnak az első dobogós helyezést. Nagyszerű futamot futottál. Mi volt ebben a titok?

Nem volt titok. Próbáltam hibátlanul menni. Ezek a járgányok képesek alattomos húzásokra, de kordában kell tartani a gépet.

Hogyan készültél arra a hétvégére?

Gyakorlással.

Misano után a 4. helyen álltál a bajnokságban. Most azonban a Nürburgringen feladtad a futamot. Mi volt ennek az oka?

Demotíváltság, és a plusz 50 kiló sem sokat segített. 🙂

Remélhetőleg ez nem tántorít majd el téged. Visszafogsz vágni a többieknek?

Vágni nem akarok, csak versenyezni. 😀

Mugello következik. Ismered, szereted ezt a pályát?

Ismerem, de nem tartozik a kedvenceim közé.

Hova várod magad ezen a futamon?

Top 10-el elégedett lennék.

Mik a tervek a bajnokság szempontjából. Hiszel a bajnoki címben?

Nem.

Köszönöm az interjút. Sok sikert legközelebbi futamon.