Üdvözöllek János! Te vagy Sim Racing Company liga első bajnoka. Milyen érzés volt megnyerni a bajnokságot? Hányadik bajnoki címed ez pályafutásod során?

Üdvözlöm a kedves olvasókat! Nos, megtisztelő és különleges volt megszerezni a címet a liga első szezonjában. Azt hiszem ez volt az ötödik, és mind közül az F1 RFT 2015-ös bajnoki címem mellett ez a legnívósabb. Viszonylag hosszú idény volt, és nagyon örülök, hogy elindultam ebben a sorozatban, igazából, amikor jelentkeztem a bajnokságra, nem voltak magammal szemben nagy elvárások, csupán annyi, hogy visszazökkenjek a szimulátoros vérkeringésbe. Előtte sosem fogtak meg igazán a zárt karosszériás autók, de az Assetto Corsa jól reprezentálja ezeket a kategóriákat, és igazán élvezhetővé teszi vezetésüket, egyszóval nagyszerű, hogy ebben a kategóriában is sikerült jeleskednem.

A TCR szezon során 7 pole pozíciót, 13 dobogót, 11 futamgyőzelmet szereztél, és 15 alkalommal te futottad a leggyorsabb kört a futamok során. Elképesztő számok ezek. Hogyan készülsz fel egy hétvégére, honnan jönnek ezek az eredmények?

Az első futamomon nagyon megtetszett az autó, akkor döbbentem rá, hogy lehet esélyem a győzelemre, így aztán a hátralévő futamokra gőzerővel készültem, a lehető legtöbb kör megtételével. Kanyarról kanyarra kiismerni az autót, és a pálya minden pontját begyakorolni, ebben volt nagy jelentősége a győzelmeknek, persze mindig lehet találni tizedeket és benne hagy mindenki, de ezt a végén megtalálni, az az igazán nehéz. Persze a futamokon közbeszólhatnak incidensek a versenyzőkkel, de a jó időmerős teljesítmény is hozzájárult, hogy problémamentesen hozzam a futamokat.

A Honda is megnyerte a bajnokságot, ami lényegében neked köszönhető. Csapattársaiddal milyen volt a munka?

Sokan voltunk a Hondánál, igazából ez is kellett, hogy elsők legyünk. Jó volt, főleg Auer Zsolttal.

Jelenleg új vizekre evez a liga, és immár hivatalos, te is elindulsz az Aston Martin GTE bajnokságban. Új nevezők is érkeztek, akik beleszólhatnak a bajnoki cím megszerzésébe. Mit vársz az új szezontól?

Kíváncsian várjuk a csapattársammal, sokban más lesz a tcr-től, erősebb a kocsi, hátsókerék miatt nehezebb lesz kezelni, hosszabb futamokkal, gyorsabban fogyó gumikkal, és plusz súllyal izgalmasnak ígérkezik. Célunk itt is az első hely, meglátjuk, mennyire leszünk jók, persze itt is felkészülünk maximálisan. A tesztekből nagy következtetést nem érdemes levonni, sokan különböző gumikkal és üzemanyag mennyiséggel futnak. Én eddig elégedett vagyok a kocsival, és a tempóval, de majd a tesztfutam után tudjuk csak hol állunk.

A csapattársad G. Nagy Ádám lesz. Hogy-hogy rá esett a választás, avagy hogy kerültetek össze?

Jerezi futamon volt egy jó kis csatánk az első helyért, amit aztán rendesen kitárgyaltunk. Hozta a pontokat is a csapatnak, én ugyan sokáig hezitáltam, hogy induljak-e az új sorozatban, mert az FSR-ben akartam, de mivel az nem jött össze, és láttam, hogy Ádám csapatában volt szabad hely, így nem volt kérdés hova megyek.

Kit tartasz a legnagyobb ellenfelednek a ligában?

Lesznek egy páran remélem, Auer Zsolttal, Molnár Attilával jó futamunk volt Spa-ban. Ők veszélyesek lehetnek, legfőképpen Kiss Dániel.

Mit változtatnál a ligán?

Nehéz erre válaszolnom, mivel jó színvonalat képvisel a liga minden téren, támogatók érkeztek, telt házas létszámmal indulunk neki a bajnokságnak. Ha nekem kellene változtatni, több cikket készítenék a közösség tagjaival, pályabejáró videókat, hozzá tartozó cikkek (esélylatolgatás), valamint 1-2 eventet hirdetni az Assetto-val (pl: 2 órás Nordschleife), de ez már csak ízlés kérdése.

Köszönöm szépen az interjút! Sok sikert kívánok neked az új bajnokságban!