Gál Miklós

Köszöntelek itt nálunk. Túl vagyunk a bajnokság harmadik versenyén, a Red Bull Ringen. Mesélj kicsit a versenyről, mennyire volt számodra nehéz és izgalmas, mennyire izzasztott meg az 50 perces futam? Voltak nagy csatáid, vagy viszonylag nyugis volt a verseny?

Üdvözlök minden kedves Olvasót! A Red Bull Ring viszonylag könnyű pálya, szóval ez volt az egyik olyan futam, amelyet nagyon vártam. 60 kg-os súlybüntetéssel vághattam neki a versenynek, így nem vártam a top 5-nél jobb eredményt. Maga a verseny nem volt olyan egyszerű, mivel Molnár Attila súly nélkül ment, 2-3 tizedeket adva csak az egyenes szakaszokon. Főleg a kanyarokban kellett megpróbálnom hozni rajta. Meglepő volt, hogy tudtam tartani, illetve az is, hogy a boxban meg tudtam előzni. Az utolsó 6 percben nagyon szépet csatáztunk, örültem hogy sportszerű körülmények között le tudtuk rendezni. Attilán kívül nem volt egyetlen csatám sem, szerintem pont jó volt így.

A 3. helyet sikerült megszerezned az időmérőn, és harmadikként is értél célba. Mennyire vagy elégedett a versenyen elért helyezéseddel?

Teljes mértékben elégedett vagyok, ezzel a 60 kg súlybüntetéssel esélyt sem láttam arra, hogy a top 3-ban végezzek. A csapattársamat, Nagy Ádámot képzeltem el a dobogó valamelyik fokára a futam előtt. Ez a 3. helyezés nálam egy csodával ér fel. Kicsit csalódott voltam, hogy Attilával szemben alul maradtam, de nem lehetek szomorú.

A 2. futam után átvetted a tabellán a vezetést, azonban a Red Bull Ring-i futam után visszacsúsztál a 2. helyre. Bár nem sokkal (11 ponttal), de Bracsók János előtted van. Mik a céljaid a bajnokságban, lehetségesnek tartod, hogy megelőzd Jánost?

Az elsődleges célom a top 3-ban végezni év végén, azon belül, hogy hányadik hely, majd eldől. János gyors, ez nem kérdés, nem lehetetlen megfogni őt, de nem lesz egyszerű. A következő versenyen, Thaiföldön hozhatok rajta, mivel 20 kg-val nehezebb lesz nálam és úgy érzem, gyorsultam az előző futamhoz képest. Izgalmas futam lesz, semmi kétség.

Bár még messze vagyunk a végétől, de talán így 3 futam elteltével már körvonalazódnak az erőviszonyok. Van olyan pilóta, akit mindenképpen le szeretnél győzni, és akiről úgy gondolod, hogy megnehezítheti a kitűzött céljaidat a bajnokságban?

Természetesen a csapattársaim az elsődleges ellenfeleim, szóval őket. Ők azok, akiket mindenképpen szeretnék legalább egy futamon legyőzni, de ha többször is sikerül, még jobb. Természetesen, neveket nem mondok mivel ez változhat akár minden futamon, de akik súly nélkül vagy csak kevéssel mennek az adott futamokon, ők biztos bele szólhatnak majd az élmezőny csatáiba. Illetve ott vannak a gyorsabb pilóták is, akik ugyanezt meg tudják csinálni azonos feltételek mellett is.

Mivel TCR bajnokságban nem vettél részt, így az ottani futamokhoz sajnos nem tudod hasonlítani a jelenlegi versenyeket, azonban az elmúlt 3 futam alapján megkérdezem: Milyennek találod a mezőnyt? Látsz fejlődést?

Erről valós véleményt akkor tudnék mondani, ha mind a három futamon az utolsó helyről kellett volna feljönnöm, végig előzve a mezőnyt. A tesztfutamhoz képest mindenképp van fejlődés, a lekörözött pilóták sokkal érettebben és nyugodtabban kezelik a szituációkat a Paul Ricard-i futam óta. Eddig mind a három futamon részünk volt rajtbalesetben, de ha a Thai Nagydíjon megússzuk az első kanyart bármi féle probléma nélkül, akkor elmondható, hogy a mezőny összeszokott, illetve hogy nagyot fejlődött.

Még nagyon fiatal a liga, nincs 1 éves. Mit gondolsz a ligáról, milyen a szervezés, milyenek a versenyhétvégék? Pozitív és negatív kritikát is szívesen fogadunk, bármit, ami hozzájárul a liga fejlődéséhez.

Tetszik, hogy a liga ahhoz képest, hogy ingyenes, nyereményeket kínál fel a szezon végén. Ez mindenképp pozitív előrelépés, főleg ha a versenyezők meg is kapják ezeket a díjakat később. Egyetlen negatív kritikám lenne, a versenybíróság néha nem mindig a legjobb döntést hozza, de védelmükre legyen mondva, hogy nincs könnyű dolguk, néha percekig kell elemezni egy incidenst és akkor sem biztos hogy egyértelmű az eset. A szervezést jónak találom, a szerver lag mentes, az első benyomás elég jó.

Következik a Thai Nagydíj. Mentél már a pályán? Mennyire ismered, illetve mik a céljaid a következő versenyen?

Raceroom-ban mentem már a pályán, szerintem nem rossz. A PLP nagyon büntet, egy kis lecsúszást sem engedélyez a pályáról, ami a második szektorban fog problémát okozni a versenyzőknek. A Red Bull Ringhez képest kevesebb kör várható, talán 4-5 körrel ha tippelnem kéne. A 2. hely a célom így elsőre, úgy érzem arra van esélyem. Várom már a pályát, beleadok mindent, hogy egyéniben és csapatban is a legjobbat érhessük el.

Köszönöm szépen az interjút, további sikeres versenyzést kívánok.

Köszönöm szépen, sok sikert mindenkinek!

Fiatal Zoltán

Köszöntelek itt nálunk. Túl vagyunk a Red Bull Ringen, ami az Aston Martin bajnokság 3. állomása volt. A tendencia sajnos azt mutatja eddig, hogy valamiért mindig megjárod, peches szériád van. Ez most sem volt máshogy, ugyanis sajnos megforgattak és az utolsó helyek egyikére estél vissza, egyből a rajt után. Értékeld, kérlek a versenyt, milyen volt számodra?

Üdv a ligatagoknak! Valóban elég peches szériám van mostanság. Időmérőn sosem szerepeltem túl jól, viszont versenyen mindig kitartóan jöttem fel. Most is belekerültem a darálóba és ezekből nem jövök ki szerencsésen. Amióta szimulátorozok volt nagyon sokszor szerencsém, most a rossz végén vagyok annak a bizonyosnak.  A verseny amúgy a rajton kívül élvezetes volt, számomra legalábbis, mert előzgettem és csatázni mindig nagy feeling. Kár, hogy a végén saját hibámból megforogtam és Auer Zsoltit már nem tudtam bedarálni így.

A 10. helyről rajtoltál a Red Bull Ringen, azonban nagyon szoros időeredmények születtek. Pár tized választott csak el a 4. helytől. Mit gondolsz, meglehetett volna a negyedik hely? Elégedett vagy az időmérőn elért eredményeddel?

Abszolút elégedett voltam, mivel a verseny előtt 2 órával ültem neki setupot állítgatni és megfutni a 30 kört. Nem hiszem, hogy meglett volna. Ez is erőn felüli volt.

A Red Bull Ring-i versenyen megforgattak, így a mezőny hátuljára kényszerültél. Ez sajnos már többször előfordult veled az előző pályákon is, mégis becsülettel végigvitted a versenyeket, ezt köszönjük Neked. Igaz, hogy visszaestél a mezőny végére, de végül a 8. helyen értél célba. Mi történt? Elégedett vagy vele?

Sajnos nem vagyok elégedett. A tempóm alapján az elejébe vártam magam. 5-6. meglett volna simán, de ez van, ilyen a verseny. Általában végig viszem a versenyt, mert a sok sok év tapasztalata az, hogy a végén mindig jól jár aki elcsíp egy-egy pontot, illetve a verseny vége messze van és sok minden előfordulhat. Jöttem már fel utolsóról harmadiknak, szóval sose szabad feladni.

Bár még messze vagyunk a végétől, de talán így 3 futam elteltével már körvonalazódnak az erőviszonyok. A TCR bajnokságban is részt vettél, illetve a liga megalakulása óta aktív tag vagy. Mi a véleményed a mezőnyről, illetve az erőviszonyokról? Látható némi fejlődés?

A TCR nem tetszett. Tudod jól mennyit foltozgattam, hogy használható legyen, de mindig azt mondtam, hogy messze van tőle.  Egyszerűen bármit állítottam a setupban, nem jött át az úton. Nem tudtam magamra szabni az autót. A setupnak meg határai voltak, így én csak szenvedtem. Próbáltam csatázgatni a közepével, volt egy-két jó pillanat. A mostani Aston egy sokkal precízebb, komolyabb vezetést igénylő mod. És igen, látom a fejlődést a srácokon. Látom, hogy Bracsók mesternek van ideje és ki tudja tapasztalni a modot, beállítani jól az autót. Gál Miki volt meglepetés nekem. Jól megy Auer Zsolti is. Híves kollégával volt csatám TCR-ben és korrekt versenyzőnek ismertem meg. Talán a legerősebb szezon ez hosszú ideje. Tetszik eddig.

Vannak konkrét céljaid a bajnokságban, illetve a ligában, vagy inkább az élmény miatt versenyzel?

Minél előrébb végezni a végelszámolásban, de az eleje most már elhúzott nagyon, Így megyek előre, ahogy csak tudok.  Viccet félretéve, imádok csatázni. Az élmény miatt is vagyok.

Még nagyon fiatal a liga, nincs 1 éves. Mit gondolsz a ligáról, milyen a szervezés, milyenek a versenyhétvégék? Pozitív és negatív kritikát is szívesen fogadunk, bármit, ami hozzájárul a liga fejlődéséhez.

Nagyon tetszik egyelőre minden. Ahhoz képest, hogy a semmiből hirtelen hova jutott a liga, az mindenképp dicséretes. Mint ex ligavezető tudom, hogy rengeteg meló van vele, igazán csak én tudom mit visztek véghez. Szóval le a kalappal. Aztán el ne fogyjon a lendület! Fun Race-ek hiányoznak, amikre csak beugrunk páran. Nagyon rally-znék már. 

Következik a Thai Nagydíj. Mentél már a pályán? Mennyire ismered, illetve mik a céljaid a következő versenyen?

Ha ez az a pálya amiben TCR-ben mentünk akkor csak annyira ismerem, hogy itt teszteltem a TCR gumit. Ha nem, akkor lövésem sincs, de gyorsan tanulok. Fő célom, hogy a rajtrácson minél messzebb kerüljek Kuti Csabától. 

Köszönöm szépen az interjút, további sikeres versenyzést kívánok.

Köszönöm! Hasonlókat minden ligatagnak!