Híves Zoltán

Túl vagyunk az első versenyen a Paul Ricard pályán. Második helyen végeztél Bracsók János mögött 14 mp-el, ami nem számít nagy lemaradásnak, ha azt vesszük, hogy János milyen gyors. Értékeld kicsit a versenyt, milyen volt számodra a futam, elégedett vagy a második helyezéseddel?

Kissé unalmas futam volt számomra, a kiállás után volt egy kis csata, de sikerült hamar átrágnom magam a vetélytárson. Teljes mértékig elégedett vagyok a második hellyel, hiszen körülbelül a 4-5. helyre számítottam. Azt a 14 mp-et sajnos a boxkiállás közben szedtem össze, szorosabb is lehetett volna.

Az első verseny után azt mondhatjuk, hogy egy erős mezőny alakult ki, és talán mindenkinek van vetélytársa. A gyorsabb és lassabb pilóták is nagyokat csatáztak. Történt esetleg veled valami kiemelkedő a futamon? Volt csatákban részed? Esetleg van olyan pilóta, aki ellen kifejezetten élvezted a versenyzést?

Erős mezőny alakult ki, aminek örülök hiszen eléggé leáldozó ma már Magyarországon a ligák létszáma. Nem volt semmi kiemelkedő, csak a minimális csata a kiállás után.

Tudom korai, de latolgassuk kicsit az esélyeket. Látva, és levonva a tapasztalatokat az első versenyből, mi a célod a bajnokság végére? Van kitűzött cél, amit el szeretnél érni, amit reálisnak tartasz?

Bajnokság végére különösebb célom nincs, szeretném a maximumot kihozni magamból. Talán annyi célom van, hogy Bracsókot megszorongassam. 😀

Az időmérő edzésen a második helyet sikerült megszerezned, és mindössze 6 tizeddel voltál lemaradva Bracsók Jánostól. Ismerve János tempóját, ez nagyon jó eredménynek számít. Hogyan sikerült ilyen jó időt autóznod, honnan ez a tempó? Visszagondolva a TCR bajnokságra, ennyire sosem tudtad megközelíteni Jánost.

Nem tudom honnan szedtem a tempót, sajnos nem volt időm eleget tesztelni, jobb is lehetett volna, de elégedett voltam az eredménnyel. A TCR bajnokságban nem indultam elégszer, hogy ezt megtudjuk, mennyire lettem volna közel hozzá.

Csütörtökön a Bírói Testület (BT) közzé tette a büntetéseket. Esetleg nézted, hogy ki milyen büntetést kapott? Mennyire vagy elégedett a BT döntésével, van olyan, amivel kevésbé értesz egyet?

Teljes mértékig elégedett vagyok a döntésekkel, nem kell egyből mindenkit büntetni egy esetleges ütközésért.

November 4-én Belgiumba utazik a mezőny, és jön a Zolder pálya. Mi a véleményed a pályáról, mennyire szereted, körözgettél már rajta? Ugye a 2. helyezésed miatt kaptál +60 kg-ot. Milyen így az autót vezetni, érezhető a változás? Milyen esélyekkel vágsz neki a versenynek?

Sajnos nem ismerem a pályát, de pár kör megtétele után tetszik. A plusz súly nem segít sokat, úgy is fogalmazhatok, olyan fa pados lett a kocsi tőle. Igyekszem kihozni a maximumot.

Köszönöm szépen az interjút, és sok sikert kívánok a következő versenyen.

Köszönöm szépen!

G. Nagy Ádám

Túl vagyunk az első versenyen Franciaországban, a Paul Ricard pályán. Az időmérő edzésen a 8. helyet sikerült megszerezned, azonban a futamon csak a 13. helyen végeztél. Leszámítva az 50 mp-es büntetést, amit a boxáthajtások hiánya miatt kaptál, mi történt a versenyen? Voltak élvezetes csatáid? Mennyire volt számodra megterhelő az 50 perces verseny?

Sziasztok, üdvözlöm a kedves Olvasókat! Nos, hát ezen a pályán abszolút nem tudtam a normál tempómat autózni 200 körrel se, egyszerűen nem feküdt nekem ez a pálya, eléggé lehangolt voltam emiatt, hiszen általában ez adja meg a pilótának az első képet arról, hogy milyen szezonra számíthat, milyenek az erőviszonyok. Az időmérő edzésen nehezen, de kitudtam szenvedni a 8. helyet. A versenyen egy jó rajtot követően 6.-nak fordultam el, aztán történt egy baleset előttem, így sikerült az 5. helyre felérnem, aztán Zolcsák Tamással csatáztunk jó sokáig, de remek támadásaival sikerült megelőznie. Innen a 6. helyre szorultam vissza, majd az azt követő körben összeakadtam Gál Miklóssal, majd 2 kanyarra rá megforogtam. Innen még tudtam, hogy talán vissza lehet érni a 6. helyre, majd a boxkiállásnál, mivel nem láttam hogy hova kell beállnom, további kb. 40-50 mp-et hagytam ott, innentől már nem érdekelt a verseny további sorsa. Persze tanultam, hogy hol kell még egy kicsit csiszolni a vezetésemen :). A verseny eléggé megterhelő volt számomra, hiszen majdnem a feléig 120%-al autóztam. Az autó fizikája sem fekszik számomra, csak nagyon kismértékű megcsúszásokat lehet megfogni, a többit kb. lehetetlen, kigyorsításokon pedig nagyon nagyon óvatosan kell bánni a gázpedállal, ezek pedig mind olyan dolgok, amik nagy koncentrációt követelnek meg az embertől.

Ha jól láttam a közvetítésből, akkor eléggé szenvedtél a gumikkal, főleg a végére, amikor többször is megforogtál. Nem sikerült spórolni a gumikkal, ennyire elfogytak a verseny végére?

Igen, sajnos a gumik eléggé kopnak, ami megnehezíti az ember dolgát, főleg hátsó kerekes autón, nem igazán találtam a „tempót” kopottabb gumikon, és nem is fekszik igazán ez nekem az idei szezonban. Forma 1-ben is ezzel próbálkoztak az izgalmasabb futamok érdekében, hát nem használt és finoman fejeztem ki magamat.

A TCR bajnokát, Bracsók Jánost kaptad csapattársnak. Gondolom sokat segít, hogyan is állítsd be az autót, valamint a hotlaps azt mutatja, hogy rengeteget teszteltek. Reális cél lehet a csapatbajnoki cím megszerzése?

Igen, hát szerencsésnek tartom magamat, hogy Jánossal lehetek egy csapatban. Rengeteget segít minden téren. Setupokat általában 2-en szoktuk csinálni és tesztelni, kb 80-20%-os arányban (vak tyúk is találhat egy ezredet alapon), de van egy nagyon jó teszt pilótánk, Gál Miklós személyében, aki szintén nagyon gyors és nagyon lelkesen versenyez, és persze segít. A csapatbajnoki címről korai még beszélni úgy gondolom, még sok futam van hátra.

Az első futamból levonva a tapasztalatokat, milyennek látod a mezőnyt, melyek azok a pilóták, illetve csapatok, akik veszélyt jelenthetnek rátok?

Az első futamon nem tudtam a valós tempómat futni semmilyen tekintetben, így erre nem tudok pontos választ adni, mint arra sem, hogy melyik csapat jelent veszélyt ránk. Pl. Paul Ricardon Jánostól több mint 2 mp-re voltam, amíg itt csak ha súlyokat nem nézzük, kb. 0.8 mp. Jelenleg azt mondom, ha tippelnem kéne, azok a pilóták jelentenek rám veszélyt, akik a bajnokságba az első 5 helyen állnak jelenleg. De jó látni, hogy egy ilyen profi mezőny jött össze.

A PLP program kétszer is megbüntetett, egyszer a verseny közben, majd a verseny végén. Mi történt, hogyhogy egyszer sem mentél be a boxba letölteni az áthajtásos büntetést? Esetleg elkerülte a figyelmedet?

Nem láttam, nem is nagyon szoktam szabálytalankodni, éppen ezért nem figyeltem. Bár a boxba amikor behajtottam kereket cserélni, szerintem bőven letöltöttem. 😀

Látva a hotlapson futott idődet, erős lehet a csapatotok a következő versenyen. Mi a reális cél, és mit vársz Zolderben?

Sokat fogok gyakorolni, aztán meglátjuk, vannak nálam sokkal rutinosabb pilóták is. Ez a pálya sem fekszik számomra, de majd meglátjuk, hogy mit tudunk itt összehozni. Mindenféleképpen bizakodóbb vagyok, mint a Paul Ricardon.

Köszönöm szépen az interjút, sok sikert a következő versenyen.

Köszönöm szépen! További sikeres felkészülést a pilótáknak!