Kucsár Krisztián

Üdvözöllek Krisztián! A DTM bajnokságban az első versenyhétvégén a 3. helyen végeztél. Mennyire vagy elégedett ezzel az eredménnyel? Több is benne lehetett volna, vagy ennyi volt az Auditól a maximum?

Üdvözöllek viszont! Nem rossz ez a harmadik helyezés, a hotlaps alapján több is lehetett volna benne, sajnos se az időmérő, se a verseny nem úgy alakult, ahogy terveztem.

A súlybüntetések ellenére, hogy látod, mennyi esélyed lehet a következő hétvégéken? Láthatunk tőled újabb dobogókat?

Szoros nagyon a mezőny, így a súlybüntetéseknek elég nagy jelentőségük lesz, igyekszem minél jobban kiküszöbölni a súlyhátrányomat és remélem sikerül további dobogós helyeket, esetleg győzelmet szerezni.

Melyik a kedvenc pályád a naptárból?

Zandvoortot mondanám, igaz csak iRacingben, de már elég sokat versenyeztem ott és nagyon tetszik a vonalvezetése.

Hogyan szoktál egy hétvégére felkészülni?

Először is mindig a guminyomás az, amit beállítok, utána szépen aprólékosan állítgatom a dolgokat, bízva abban, hogy versenyképes lesz a setup.

Kit tartasz a legnagyobb ellenfelednek a mezőnyből és miért?

Ez egy nehéz kérdés 🙂 végletekig maximalista vagyok, a legnagyobb ellenfelem mindig az, aki éppen előttem van.

Még egy utolsó kérdés. Szerinted ki nyeri a bajnokságot?

Kimi rajongó vagyok, így azt mondom, aki a legtöbb ponttal rendelkezik az utolsó verseny után :D. Viccet félretéve, nagy jelentősége lesz ki tud futamról futamra konstans eredményeket hozni és egy esetleges nagyobb súlybüntetéssel jó eredményt elérni.

Köszönöm és sok sikert a továbbiakban!

János László

Szia! Második dobogódat szerezted meg a ligánk történelmében. Milyen volt az előző hétvége?

Szia, üdvözlöm az olvasókat. Őszintén szólva meglepett a dobogós helyezés, ugyanis korábban ez csak akkor sikerült, ha kiestek előlem a valóban gyors versenyzők. Nem szoktam ennyire elől lenni, ráadásul a beállításokhoz sem nagyon értek. Ami érdekes, hogy eddig minden SRC időmérőn amin indultam, egyéni legjobb kört (PB) sikerült futnom, ezt a jó szokásomat a Hockenheimi kvalifikációra is magammal vittem, így az első sorból vártam a rajtot. Óvatosan fordultam az egyes kanyarban, majd a kettesig tettem egy gyenge támadási kísérletet Morvai Norbi ellen, de nem túl agresszívan, nehogy véletlenül ki üssem, végül maradtam a 2. helyen. A verseny első néhány körében próbáltam tartani a lépést a versenyt vezető Norbival, de sajnos el kellett fogadnom, hogy gyorsabb nálam, illetve túlerőltetni sem akartam, mert az könnyen hibához vezet. A futam középső szakasza aránylag nyugalomban telt, a boksz kiállás hibátlan volt, bár nem volt a leggyorsabb, nem akartam kockáztatni a sebesség túllépést a boxba való behajtáskor. Az utolsó szakaszban a harmadik helyen haladó Kucsár Krisztián gyorsabb tempót diktált nálam, ezért két alkalommal is sikerült támadást indítania, de ezeket sikerült visszavernem. Mindketten korrekten vezettünk, nem sodorva veszélybe a versenyzőtársunkat.

A 2. hely egy gyönyörű eredmény kezdésnek. Mit vársz az elkövetkezendő hétvégéktől?

Az egész bajnokságnak úgy álltam neki, hogy a top 10-nek örülök, a top 5 maga a csoda, így van ez az elkövetkezendő versenyekkel is. Próbálok konstansan vezetni, ami Hockenheim-ben 99.15 százalékosra sikerült, plusz elkerülni a nagyobb baleseteket, aztán a végén meglátjuk mire lesz elég.

Te is kapsz súlybüntetést. Mennyire lehet ez kihatással egy-egy eredményre? Hogy látod és tapasztalod, hogy mennyi a különbség egy alapsúllyal és egy súlybüntetéssel rendelkező autó között?

Ezt pontosan nem tudom megmondani, de ha mindenképpen tippelnem kell 8 tized és 1 másodperc közöttire tippelem a +60 kilómat. Ami jobban aggaszt, az a rajtnál elszenvedett hátrány, bár ha a ballaszt hátul van (nem tudom hol helyezkedik el) akár még korábban is betapadhat az autó a kuplung felengedése után. Meglátjuk.

A következő futamokon láthatunk tőletek taktikázást, vagy azt az elvett valljátok, hogy „ami a csövön kifér”?

Most még korai lenne taktikázni. Mindannyian azért készülünk, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el, kár lenne ezt elvenni bárkitől is. Természetesen a bajnokság második felében, ha a bajnokság állása úgy kívánja, akár még taktikázásra is sor kerülhet.

Kérlek mesélj arról, hogy hogyan szoktál egy versenyhétvégére felkészülni?

Első lépésben nagyjából 20 kör pályamegismerés, elérni egy konstans tempót egy alap setuppal. Második lépésben megpróbálok setupot kunyerálni, bár a 2. helyem után ez már kicsit kellemetlen, majd elkezdek a legjobb tudásom szerint (ami nem túl sok) setupot gyártani, állítgatni, illetve annyit menni, amennyit csak tudok.

Milyen a kapcsolatod a csapattársaiddal? Együtt szoktatok tesztelni vagy külön? Ki a csapat „vezére”?

Változó, de próbálunk együtt gyakorolni, ilyenkor Discordon „Rádió” kapcsolatban vagyunk egymással. Hogy ki a vezér azt nem tudom, igazán nagy döntéseket még nem kellett hoznunk, de szerintem ha eljön az ideje, próbálunk a demokratikus úton maradni, azaz együtt eldönteni az irányt.

Köszönöm az interjút! Sok sikert kívánok neked a következő futamokra!

Én köszönöm a lehetőséget, örülök, hogy rátaláltam a Sim Racing Company Ligára, mert kifejezetten jó a társaság, és a hangulat. Sok sikert mindenkinek a bajnokság hátralévő futamaira.

Morvai Norbert

Szia! Két héttel ezelőtt a Hockenheimring-en megszerezted első futamgyőzelmed a DTM bajnokságunkban és a Sim Racing Company győzteseinek listájára is feliratkoztál. Hogyan élted meg az első győzelmed? Milyen élményekkel gazdagodtál?

Szia! Igen, elég jól sikerült a Hockenheim-i hétvége a számomra. Az időmérős teljesítményemmel nem voltam maradéktalanul elégedett, mert offline gyakorláson tudtam kb 3 tizeddel jobb köridőt is, mint az időmérős köröm, de élesben egyszerűen képtelen voltam összerakni. Ettől függetlenül így is sikerült minimális különbséggel megnyerni a kvalit, úgyhogy azért összességében mégiscsak örültem a végén. Utána maga a futam nagyjából sima volt. A rajtnál sikerült jól eljönni, és elsőnek fordulni. Onnantól elég jó tempót tudtam diktálni az élen, a mögöttem levők kb. 3-4 tizeddel maradtak le körönként, úgyhogy nem igazán kellett túlizgulnom a dolgot, be tudtam állni egy erős komfortzónás tempóra. Később a boxkiállásnál is minden terv szerint alakult, és a lekörözöttekkel sem volt igazából probléma, úgyhogy már lényegében csak be kellett hozni az autót a célba.

Az elkövetkezendő versenyekre hogyan készülsz? Hogyan történik nálad a felkészülés egy versenyhétvégére?

Igyekszem majd hasonlóan kihozni magamból a maxot a gyakorlás folyamán, mint Hockenheim-ben. Amúgy általában 2 estét szoktam gyakorolni egy ilyen versenyre, közvetlenül a verseny előtt. Nem szeretem korábban elkezdeni, mert csak hajlamos belefásulni az ember. 13 éve szimulátorozom, és ez idő alatt rendesen megtanultam, hogy a gyakorlás minősége számít, és nem a mennyisége.

Rajtad lesz a legtöbb súly a következő hétvégén. Mennyiben változhat meg az összkép emiatt az erősorrend tekintetében?

Igen, 70 kg-om lesz, ami nem kevés. Ekkora súllyal még soha semmilyen szim-ben nem mentem. Úgy saccolom ez kb. jó 1 másodperc hátrányt fog jelenteni körönként, így szerintem elég rendesen fel fog majd borulni az erősorrend a top 10-ben.

Véleményed szerint ugyanúgy harcban lehetsz a futamgyőzelemért?

Ekkora súllyal szinte kizárt, legalábbis önerőből biztos. Hibáznia kellene a többieknek, hogy esélyem legyen a győzelemre.

A csapattársaiddal milyen a viszonyod?

Lázár Attilát 2011-ben, pont a szimulátor világban ismertem meg, azóta versenyzünk együtt. Ő elég mélyről indult (akárcsak én 2006-ban), a kezdetek óta próbálom mentorálni. Sokat tanult tőlem, de hosszú még az út. Mostanában enervált kicsit, de igyekszem felrázni erre a szezonra. 🙂 Kalocsai Dávidot sajnos egyáltalán nem ismerem, de a zolderi tesztfutam alapján magabiztos, stabil pilótának tűnik.

Mi a célod a bajnokság kimenetelébe?

Természetesen a végső győzelem, számomra csak az elfogadható. Anno a kezdetekben csak szórakozásból versenyeztem, nem érdekelt az eredmény. Aztán egyszer jött egy áttörés nálam, és elkezdtem sportként kezelni az egészet, és azóta igyekszem mindig a maxot kihozni magamból. Ez annyira jól sikerült, hogy tavaly sikerült egy bajnoki címet szereznem a VSR-nél, ott ismertem meg igazán saját magamat, és tanultam meg, hogy hogyan kell nyerni. Azóta más pozícióban, mint az első hely, nem igazán érzem jól magam. 🙂

Köszönöm az interjút! Sok sikert kívánok neked a következő futamokra!