2018. május 20-án 20:00 órakor hivatalosan is megkezdődött a Sim Racing Company TCR 2017-es bajnoksága. Az első versenyhétvégén, az Ausztriában található Red Bull Ringre látogattak el a pilóták. Szép számmal, pontosan 20 pilóta jelent meg, ebből 19 pilóta állt rajthoz. Sajnos Burián Dániel kormányhiba miatt nem tudott felállni a rajtrácsra. Az időmérő edzést és a futamot az NXTV élőben közvetítette, ezúton is köszönjük nekik, nagyon profi, színvonalas műsort dobtak össze. Reméljük, még sok ilyenben lesz részünk.

Az időmérő edzésen 16 perc állt a pilóták rendelkezésére, hogy a lehető legjobb köridőt tudják kihozni az autójukból. Nagyon szoros volt az időmérő, az első 6 pilóta 4 tizeden belül autózott. Az időmérő edzést Szőke Péter nyerte, azonban nem sok hiányzott, hogy a második helyen álló Zsebe József megelőzze. Pontosan 0:00.025 másodperc választotta el Zsebe Józsefet a pole pozíciótól. A harmadik helyet László Vajknak sikerült megszereznie, nem sokkal, 0:00.150 másodperccel maradt csak le Szőke Pétertől.

És most nézzük az első futamot röviden. A rajtot Szőke Péter tökéletesen kapta el, ő fordult legelsőnek az első jobbos kanyarban, stabilan, magabiztosan meg is tartotta a pole pozíciót. Őt követte Zsebe József, akinek már kevésbé volt tökéletes a rajtja, így László Vajk közel is tudott férkőzni hozzá, majd a második jobbos kanyarban sikeresen meg is előzte Zsebe Józsefet. Igaz, kis kontaktus is volt a két autó között, de belefért. László Vajkot követte Híves zoltán, majd őt az Audival, Kuti Horváth Csaba. A középmezőnyben egészen nagy csaták alakultak ki. Sajnálatos módon Zsebe József az első futamot nem tudta befejezni, mivel váratlanul kihúzódott a kormánya, így az élmenők közül ki is esett. Az biztos, hogy idegörlő lehetett, egy ilyen hibáért eldobni a futamot. Az első futam végig sok izgalmat tartogatott a nézőknek és a pilótáknak, a leszakadások sem voltak nagyok. Kisebb vezetési hibák előfordultak, de ezen majd a tesztelés reményeink szerint segíteni fog. Az első verseny top 3 befutói: Szőke Péter, László Vajk és Molnár Attila. Gratulálunk nekik. Ami a pikantériáját adta a verseny végének, hogy László Vajk és Molnár Attila között csak 0:00.023 másodperc volt a különbség. Nagyon szoros befutó volt.

A második, 20 perces futamnak az első 10 pilóta fordított rajtsorrendben vághatott neki, még izgalmasabbá téve a versenyt. Az első rajtkockáról Kuti Horváth Csaba, a másodikról Bartha Márk, míg a harmadik rajtrácsról Fiatal Zoltán várhatta a rajtot. Kuti Horváth Csaba kíválóan kapta el a rajtot (leszámítva azt, hogy az elején figyelmetlenség miatt kiugrott), kicsit meg is tudott lépni a mezőnytől már az első jobbos kanyarban. A második helyről rajtoló Bartha Márk próbálta őrizni a pozícióját, azonban sajnos ez nem sikerült neki, és az első jobbos kanyar után Fiatal Zoltán megelőzte. A második versenyen talán még nagyobb csatákat vívtak a pilóták, mint az első versenyen. Itt is előfordultak kisebb-nagyobb koccanások, ezeket a versenybírósági tagok ki fogják vizsgálni. A második verseny top 3 befutói: Híves Zoltán, László Vajk és Szőke Péter. Gratulálunk nekik.

Összességében egy izgalmas, élménydús futamon vagyunk túl. A létszámmal semmi gond nem volt, de reméljük, ez még javulni fog, és a következő futamokon 20 felett lesz a versenyzők száma. Egy kicsit még össze kell szoknia a mezőnynek, hogy ne legyenek kisebb-nagyobb vezetési gondok, de ez csak idő és tesztelés kérdése. Éppen emiatt indítottuk útjára a tavaszi – nyári TCR bajnokságunkat, hogy mire jön az ősz, addigra egy összeszokott társaságot kapjunk, és még jobb futamokat rendezhessünk. A versenyhétvége részletes eredményeit, az eredmények menüben találjátok. Az egyéni és csapat pontok frissítésre kerültek, a büntetőpontokat és a versenybírósági döntéseket a héten, hétvégén fogjuk nyilvánossá tenni, miután megvizsgáltuk az óvásokat és visszanéztük a replayeket. Köszönjük mindenkinek a részvételt, találkozunk Silverstone-ban, jó tesztelést.