A BT megvizsgálta a replay-t és a beérkezett óvásokat. 17 esetet vizsgáltunk ki. Az interaktív versenybírósági ülést ITT megtekinthetitek.

Auer Zsolt és Tullner Gábor sajnos kizárást kapott mindkét versenyről, ugyanis a versenyregisztráció leadása nélkül indultak a versenyhétvégén!

1. Verseny

00:11.000 – Varga Gábor kiugrott a rajtnál. Habár jött ellene óvás jogtalan előnyszerzés miatt, a program a kiugrásért megbüntette, így további büntetéseket nem kap.

00:45.900 – Szpevár László túl rövid féktávot vett és nekiment Deák Tamásnak, aki ezáltal megcsúszott. Első kerekes autó révén nem forgott meg, azonban erős koccanás volt, így Szpevár László +1 büntetőpontot kap!

00:57.200 – Deák Tamás nekiment, majd kilökte Papezs Gergelyt. Deák Tamás +3 büntetőpontot és +15 másodperc időbüntetést kap!

01:19.900 – Érsek Péter túl rövid féktávot vett, nekiment Füzy Barnának, aki ezáltal megcsúszott. Ezután Péter kicsúszott és Deák Tamásnak is nekiment. Baleset nem lett az esetből, de két nagyobb koccanás volt, így Érsek Péter +1 büntetőpontot kap!

02:24.900 – Hajnal Zoltán nekiment, majd kilökte Kovács Bencét. Bár utólag kiderült, és ez Zoltán fékezéséből is látszott, hogy technikai gondjai voltak, azonban ettől még sajnos az ő felelőssége az eset. Hajnal Zoltán +2 büntetőpontot és +10 másodperc időbüntetést kap!

16:10.200 – Deák Tamás a szabályosság kereteit súrolva, nagyobb tempóval bedobta az autót Kovács Bence mellé, akinek ezután nekikoccant, majd meg is előzte. Deák Tamás +1 büntetőpontot kap!

16:17.600 – Deák Tamás és Kovács Bence összeütköztek, majd Bence kicsúszott. Megvizsgálva mindkét pilóta szemszögéből az esetet arra jutottunk, hogy nincs szó meggondolatlanságról és figyelmetlenségről, mindössze nem értették meg egymást. Tamás a pálya bal oldalán volt, míg Bence jobbról tartott kifele, Tamás felé, értelemszerűen azért, hogy a következő jobbos kanyart a lehető legjobb íven tudja bevenni. Tamás nem sokat érzékelt a mellette közeledő Bence autójából, rátette az ívre az autót és összeértek. Versenybaleset!

2. Verseny

00:46.200 – Kovácsfi Norbert nekiment Tóth Zsombornak, aki ezáltal megcsúszott. Első kerekes autó révén nem forgott meg, azonban erős koccanás volt, így Kovácsfi Norbert +1 büntetőpontot kap!

01:09.983 – Csoma Marcell nekiment hátulról Magyar Krisztiánnak, aki ezáltal megcsúszott, majd Marcell belső íven megelőzte. Csoma Marcell figyelmeztetést kap!

01:17.500 – Fazekas Bence és Szőke Péter összeértek, majd kiforogtak. Egyik fél sem mondható konkrétan hibásnak, mivel Bence a pálya bal oldaláról tette rá az ívre az autót, míg Péter a pálya közepén haladva próbált elfordulni a jobbos kanyarban. Bence korábban kezdte meg a sikánra a ráfordulást, így összeértek Péterrel. Versenybaleset!

01:21.200 – Ungvári Rajmund nekiment, majd kilökte Hevesi Sándort. Bár igaz, hogy minimálisan hozzáértek hátul Rajmundhoz, ettől függetlenül a belső kamerát megnézve Rajmund a sikánban nyitott a kormányon, így elindult Sándor felé az autója. Tény, hogy volt előtte nagyobb kavalkád és nagyon nehéz a lehető legjobb döntést hozni ebben az esetben, azonban Sándor sajnos nagy balesetet szenvedett. Ungvári Rajmund 3 büntetőpontot és +15 másodperc időbüntetést kap!

04:22.000 – Barna Mátét kizárta a program és bedobta a boxutcába. Sajnos nem tudjuk ez miért történt, nem láttuk, hogy szabálytalankodott volna Máté. Maximum programhibáról beszélhetünk, sajnos ezzel nem tudunk mit kezdeni, reméljük Máténak legközelebb több szerencséje lesz.

9:52.500 – Lovas Szabolcs és Kovács Bence összeütköztek, majd Bence kiforgott. Szabolcs a célegyenes ráfordító kanyar előtt a pálya bal szélén haladt, míg Bence a jobb oldalon helyezkedett el és teljesen behúzta az autót a pálya bal oldalára, hogy a lehető legjobb íven tudja megkezdeni a kanyart. Bence balra tartott, Szabolcs pedig jobbra, nem értették meg egymást. Versenybaleset!

10:16.800 – Csoma Marcell nekiment hátulról Magyar Krisztiánnak, aki ezáltal megcsúszott, majd Marcell belső íven megelőzte. Csoma Marcell figyelmeztetést kap!

10:51.373 – Magyar Krisztián és Beke Péter összeértek. A sikánnál a jobbos után Krisztián nyitott a kormányon, nem vette figyelembe, hogy Péter mellette van és leszorította a pályáról, Péternek emiatt át kellett vágnia a sikánt. Baleset nem lett az esetből, így Magyar Krisztián figyelmeztetést kap!

11:30.110 – Csoma Marcell nekiment hátulról Beke Péternek, aki ezáltal megcsúszott, majd Marcell belső íven megelőzte. A 01:09.983-as, 10:16.800 és a 11:30.110-es eset miatt Csoma Marcell +2 büntetőpontot és +10 másodperc időbüntetést kap!

25:16.540 – Magyar Krisztián és Beke Péter összeértek, majd mindketten kiforogtak. Krisztián nem váltott ívet, a belső ívet választotta védekezéshez és tartotta is magát ahhoz, nem váltott. Péter úgy döntött, hogy belső íven próbálja meg az előzést, ami elég merész próbálkozás volt, hisz az 1-es jobbos kanyart belülről ha még be is lehet venni, onnan előzni nem nagyon lehet. Tény, hogy Krisztián a szabályosság határait súrolva védekezett és minimálisan tartott Péter felé, de nem mondhatjuk azt, hogy ráhúzta az autót. Nagyon határeset, az agresszív védekezés és a szabálytalanság között mozog. Mindkét versenyzőnek van szerepe a balesetben, így versenybaleset!