Féltávhoz érkezett az első Assetto Corsa TCR 2017 bajnokságunk. A következő versenyhétvége a híres Imolában kerül megrendezésre, mondhatjuk úgyis, hogy az Alfa Romeo-k hazai pályára érkeznek ismételten, Monzát követően.

Azonban ne szaladjunk ennyire előre. A szezonunk felén már túl vagyunk, hiszen már csak négy versenyhétvégére látogat el a TCR 2017 sorozatunk. A szezon hátralévő részében csupa gyors pályák következnek. Ellátogatunk még Imolába, Spaba, Jerezbe és Okayamába. Kinek hogy alakult eddig a szezon, mi várható a folytatásban? Ez egy roppant összetett kérdés. Ligavezetőként nyilván azt kívánja az ember, hogy mindvégig nyitott lesz a kérdés a bajnoki címet illetően, azonban egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy ez nem így van. Ez azért van, mert van egy ember, akit úgy hívnak, hogy Bracsók János. Bracsók úgy vezeti a bajnokságot, hogy az első versenyhétvégén el sem indult, csupán az eddig lezajlott öt hétvégéből négy versenyhétvégén vett részt. A neve mellett 540 pont áll, ami négy versenyhétvége alatt nem kis teljesítmény. János eddig a liga történelme során – mely nem hosszú – 8 futamon vett részt, amiből 5-öt megnyert. Dobogós helyek tekintetében azonban van egy igazi riválisa, aki nem igazán akar lemaradni tőle. Ő nem más, mint a Ford Focus volánja mögött versenyző Szőke Péter. Péter jelenleg a bajnokságban a 2. helyet foglalja el és hátránya kereken 100 pont Bracsókkal szemben, azonban a Fordos véleményünk szerint tartogathat még meglepetéseket. Szőkének az előző két versenyhétvége nem igazán sikerült jól, ezért is vette át a vezetést a bajnokságban tőle Bracsók János. A két pilóta között azonban, ha két versenyhétvégét nem veszünk figyelembe, ”csak” 90 pont a különbség. Őket a két Alfa Romeo-val versenyző pilóta követi Molnár Attila és László Vajk sorrendben. Kettejük közül talán a nagyobb esélye László Vajknak van Bracsók utolérésére, mivel eddig jobban mozgott alatta az olasz csoda. Ezt az is alátámasztja, hogy László Vajknak már van 1 db futamgyőzelme és 4 db dobogós helyezése. Ugyanakkor nem tud konstans teljesítményt nyújtani, az előző hétvégét a Hungaroringen teljesen kinullázta, minek köszönhetően Molnár Attila át is vette tőle a 3. helyet a bajnoki rangsorban. Az Alfások külön sajnálhatják Híves Zoltán távollétét, mivel a szezon első két hétvégéjén a 2. helyen is állt a bajnokságban, azonban jelenleg a 9. helyen tanyázik. Silverstone óta egyébként rajthoz sem állt Zoltán.

Nem kis meglepetésre Juhász Tibor a Seat Leon volánja mögött, akár egy hangya nagyon szorgosan gyűjti a pontokat és kiemelkedik a Seatosok közül. A bajnokságban jelenleg az 5. helyet foglalja el. A legjobban sikerült hétvégéje a Monzai volt, ahol győzelmet is tudott ünnepelni. Hátránya a dobogóhoz képest kicsit több, mint egy futamgyőzelem. Őt a két Ford Focusos versenyző követi a bajnoki listában. Az egyikük Fiatal Zoltán, aki olykor-olykor ott találja magát az élmezőnyben, azonban a lehetőségekkel élni nem tud. Őt követi Bartha Márk, aki az előkelő 7. helyen áll a bajnoki tabellán. Ők keményen hozzájárulnak a Ford jelenlegi helyezéséhez a csapatbajnoki pontversenyben, hiszen a Ford jelenleg 90 ponttal vezeti a gyártók pontversenyét az Alfa Romeo előtt. A 8. helyen Kucsár Krisztián áll, aki a szezon során Silverstone-ban és Monzában is nullázott, ami nem jött neki túl jól. Vannak kiemelkedő futamai, az Audisok közül ő teljesít eddig a legjobban. Híves Zoltán a 9. helyen áll, remélhetőleg visszatér a ligánkba a hátralévő futamokra. Egy újonc pilóta már a 10. helyen áll a bajnokságban, aki Salzburgringen csatlakozott a Honda Racing csapatához és eddig nagyon meggyőző teljesítmény mutat. Ő nem más, mint Auer Zsolt. Első hétvégéjén pole pozícióval tudott kezdeni Bracsók ellen, azonban a futamokon a lépés nem igazán jött ki jól számára. Ligavezetőként kicsit sajnálom, hogy nem a szezon elejétől csatlakozott, mert meglett volna minden esélye felvenni a kesztyűt Bracsók Jánossal. Az ugyan bizonyos, hogy húzó ember a Honda szempontjából, hiszen jelentőset lépett előre a Honda gyártóként. Ehhez hozzájárul ligavezető barátunk, Burián Dániel is, akinek felemásan sikerült a szezon első fele. A TOP 10-re minden esélye meglehet a végelszámolásnál. Burián Dánielt Eke Péter követi a sorban, szintén egy Ford Focussal. Ő a 12. helyen áll, és magáének tudhatja azt a címet, hogy a liga történelmében Ő az első ember, aki egy hétvégéről történő eltiltást kapott büntetésként. A bajnokság szempontjából neki már nem lehet kihagyni futamot, amennyiben nem szeretne több pontot veszíteni. Véleményünk és megítélésünk szerint nagy csatában lehet Burián Dániellel a TOP 10-es helyezésért. Jelenleg a 13. helyen tanyázik a bajnokságunk másik újonc pilótája, aki Auer Zsolttal együtt csatlakozott a Hondához, ő nem más, mint Gerencsér Ádám. Emberünk neve mellett két versenyhétvégét követően már futamgyőzelem is áll, azonban Auertől egy kicsit gyengébben teljesít. Kettejük véleményünk szerint bőven a legjobb 10-ben végeznek majd a bajnokság végén. Egy Audis versenyző áll a 14. helyen, Kovács Richárd személyében. Az Audik közül ő a 2. legjobban teljesítő pilóta, azonban bőven van még hova fejlődnie, valamint nem ártana, hogyha a szerencse is mellé állna.  Langbein Bertalan a 15. helyen áll, akinek voltak kisebb-nagyobb problémái a szezon során, azonban dobogót már szerzett magának és a gyártónak is. A Subaru pilóták közül egyértelműen ő mutat kiemelkedő teljesítményt. A 16. helyen áll Zsebe József, azonban ő visszalépett a bajnokságtól. Farkas Bence a 17. helyen tartózkodik és egyre inkább javuló teljesítményt mutat, bár a baleseteknek még mindig aktív résztvevője. Id. Molnár Attila hajtja a másik Alfát, aki eddig az összes futamra ellátogatott, és amikor elől bakiznak, akkor szorgosan hozza a pontokat a gyártónak. Vörös Csaba áll jelenleg a 20. pozícióban. Ő a második versenyhétvégét követően kicsit inaktívvá vált. Kovácsfi Norbert a Seat Leon gyártó második legjobb versenyzője. Ő is szorgosan gyűjtögeti a pontokat, hozzájárulva a Seat Leon fejlődéséhez. Kozma Zoltán egy újonc pilóta, aki a szezon közepén csatlakozott hozzánk. Egyelőre az autó megszokása a fő feladata, azonban kíváncsian várjuk, mit tud belőle majd kisajtolni. Csak úgy, mint Nagy Szilárd, aki az Audihoz csatlakozott és Forgács Péter, aki pedig a Subaruhoz. Ők ketten a Hungaroringen álltak először rajthoz. Értékelhető még két versenyzőnk, ők Sebők János és Beri Krisztián, akik 1-1 hétvégén álltak rajthoz.

Sajnos vannak olyan versenyzők is, akik csak jelentkeztek, de még hétvégén nem vettek részt. Az egyikük Juhász Csaba és Hegedűs Gábor. Kíváncsian várjuk, mikor teszik tiszteletüket a versenypályán. Újabban még három versenyző csatlakozott közösségünkhez. Ők Németh Mihály, Juhász Krisztián és Baranyi Rudolf. Mindhárman tesztpilóta státuszt kaptak, azonban, amennyiben nem teljes a létszámunk a versenyhétvégén, úgy elindulhatnak a hátralévő futamokon. Kíváncsian várjuk, milyen potenciál rejlik bennük.

Ligavezetőként meg kell, hogy jegyezzem, első bajnokságként nem rossz kezdés, hogy ilyen nagy létszámú és eseménydús versenyeket tudtunk szervezni. Fejlődnünk kell, hiszen a célunkat még nem értük el.

Kis esélylatolgatást fejtegetve, nem hiszem, hogy bárki is meglepődik azon, hogy a legnagyobb esélye a bajnoki címre Bracsók Jánosnak és a Hondának van. Ugyanakkor nem szabad leírni az őt követő pilótákat sem, hiszen elég egy kétfutamos betlizés és Szőke Péter, vagy akár László Vajk könnyen odaérhet Bracsók mögé. Tekintettel arra, hogy a Hondát erősítette Gerencsér Ádám és Auer Zsolt, így szerintem idő kérdése az, hogy mikor érik be az élen álló Ford Focust a gyártók pontversenyében. Ehhez biztos lesz egy-két szavuk a Fordosoknak is….

Tippem a bajnokság egyéni első három helyezettjére:
1. Bracsók János
2. Szőke Péter
3. László Vajk

Tippem a gyártók első három helyezettjére:
1. Honda Civic
2. Ford Focus
3. Alfa Romeo Giulietta